torsdag 23. juni 2011

En liten kjole

Grunnopskriften jeg har bruket er Lillestakken fra boka Myk start.
Som dere ser så har jeg gjort om hele kjolen, som jeg ofte gjør med oppskrifter.

Den er strikket i Sandnes mini duett, mykt og deilig garn som består av merinoull og bomull.




Håper mamman og tulla som skal ha den blir fornøyd:)
Selene med knapper er bare pynt, sto i oppskriften også at man kunne sløyfe knapper å sy igjenn.
Den er jo så vid i halsen denne at det ikke skal være noe problem å få den over hode.






9 kommentarer:

  1. Jeg blir så imponert over alt du strikker!! Du får det til å virke så enkelt.:) Så nå sitter jeg å lurer litt på hvor lang tid du bruker på å strikke en slik kjole? Jeg strikket ett par knestrømper en gang, og brukte sikkert over 50 timer!! Jeg er nok ikke den raskeste strikkeren.;)

    Kjolen var kjempesøt!!

    SvarSlett
  2. Tusen takk, jegs trikker ganske fort. Men jeg har sånn problemer med å legge fra meg strikketøyet, kan sitte til langt på natt for jeg må bare få ferdig den ene siden...eller må bare strikke ferdig det aller siste :D Jeg startet på mandag å har strikket maaaange timer på kvelden å litt på dagen når jeg har hatt tid. Så om jeg regner sammen timene så blir det nok en del ja;) Dårlig timebetaling på strikkeplagg haha

    SvarSlett
  3. Så fin den var. Ja, nå ble den helt din. Man må bare glede seg over strikkegleden. ;)

    SvarSlett
  4. Da strikker du ganske fort ja! I allefall raskere enn meg.;) Jeg brukte ca. 3 uker på å strikke knestrømpene, og da satt jeg maaange timer hver dag, hehe. Har mange strikkeprosjekter liggende. Håper å få dem ferdig i løpet av sommeren, men jeg har ikke helt troen på det.;)

    Tidligere når jeg strikket mye så kunne jeg også sitte våken til langt på natt for å få det ferdig, men nå når jeg syr så kan jeg ikke det, for da vekker symaskinen samboeren min.;)

    SvarSlett
  5. Her var det mange fine detaljer! Spesielt knappene gjorde susen :)

    SvarSlett
  6. Kjempefin kjole med fint strikkemønter og søte knapper!

    SvarSlett
  7. Denne kjolen var rett og slett nydelig! Elsket fargen og mønsteret :)

    SvarSlett

Setter stor pris på en liten hilsen :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...